Vilka har rätt till stöd enligt LSS?
Alla personer med funktionsnedsättningarhar inte rätt till stöd enligt LSS.
Dessa har rätt till stöd enligt LSS:
1. Personer med utvecklingsstörning och personer med autism. 2. Personer som i vuxen ålder har fått en hjärnskadaefter en olycka eller en sjukdom. Hjärnskadan gör att de har stora svårigheter att förstå. 3. Personer som har andra funktionsnedsättningar, som är stora och som behöver mycket stöd för att leva ett bra liv. Personerna ska inte ha fått funktionsnedsättningenför att de är äldre.
Nykvarns kommun, 155 80 Nykvarn. Besöksadress: Centrumvägen 26, tfn: 08 - 555 010 00, fax: 08 - 555 014 99 . E-post: kommun@nykvarn.se